OPERAČNÍ PROGRAM | Integrovaný regionální operační program |
ZAMĚŘENÍ | Sociální služby |
ALOKACE | 3 157 890 Kč |
MIN. VÝŠE ZPŮSOBILÝCH VÝDAJŮ NA PROJEKT | 200 000 Kč |
MAX. VÝŠE ZPŮSOBILÝCH VÝDAJŮ NA PROJEKT | 1 550 000 Kč |
MÍRA SPOLUFINANCOVÁNÍ ŽADATELE | 5 % (95 % dotace) |
DATUM VYHLÁŠENÍ VÝZVY | 12.6.2019 8:00 |
DATUM ZAHÁJENÍ PŘÍJMU ŽÁDOSTÍ | 12.6.2019 8:00 |
DATUM UKONČENÍ PŘÍJMU ŽÁDOSTÍ | 16.8.2019 12:00 |
Realizace projektu nesmí být ukončena před podáním žádosti o podporu do MS2014+.
Text výzvy – MAS_Slavkovské bojiště, z.s._final č. 7 -IROP-Rozvoj sociálních služeb
Příloha č. 1 – Kritéria formálního hodnocení a přijatelnosti V7
Příloha č. 2 – Kritéria věcného hodnocení V7
Kontrolni-listy-pro-FNaP a VH Rozvoj sociálních služeb – schváleno ŘO IROP 9.8., Radou MAS pak 13.8. 2019
Dokumenty z hodnocení a výběru projektů:
Zápis z hodnoticí komise CHARITA
Zápis z hodnoticí komise Piafa
Zápis z úvodního setkání VK V7
Podporován bude nákup, rekonstrukce, či výstavba objektů, zařízení a vybavení a stavební úpravy, které vytvoří podmínky pro kvalitní poskytování sociálních služeb, obnovu a zkvalitnění materiálně technické základny stávajících služeb a sociální práce s cílovými skupinami. Sociální služby jsou definovány zákonem č. 108/2006 Sb., o sociálních službách, ve znění pozdějších předpisů.
Podporované aktivity musí vést k inkluzi sociálně vyloučených osob, či sociálním vyloučením ohrožených osob, nebo zdravotně postižených osob.
Hlavní podporované aktivity:
- stavby, rekonstrukce a úpravy objektu, či zázemí pro poskytování sociální služby,
- nákup pozemků a staveb,
- pořízení vybavení,
- pořízení automobilu pro účely poskytování terénní nebo ambulantní sociální služby.
Na hlavní aktivity projektu musí být vynaloženo minimálně 85 % celkových způsobilých výdajů projektu. Hlavní aktivity projektu vedou k naplnění cílů a indikátorů projektu.
UPOZORNĚNÍ
Zázemím je myšleno zázemí pro uživatele a pracovníky, kteří zajišťují tyto služby.
Terénními službami se rozumí sociální služby, které jsou cílové skupině poskytovány v jejím přirozeném sociálním prostředí.
Pořízené vybavení musí sloužit k realizaci projektu s přímou vazbou na poskytování daných služeb. Jedná se o standardní, nezbytné a obvyklé výdaje podle typu služby. Pořízený majetek podléhá kontrole a při nákupu vybavení včetně drobného vybavení, důrazně upozorňujeme žadatele/příjemce, že je potřeba udržet výstupy z projektu po celou dobu udržitelnosti (tj. pět let od provedení poslední platby příjemci ze strany ŘO IROP), včetně evidence těchto výstupů. V případě neudržení výstupů z projektu po celou dobu udržitelnosti projektu se příjemce vystavuje riziku krácení dotace (dle příloh č. 2A-D Specifických pravidel pro žadatele a příjemce), pokud nesjedná nápravu z vlastních zdrojů a nenahradí odpovídajícím majetkem z vlastních zdrojů.
Vedlejší aktivity projektu
- demolice staveb na místě realizace projektu,
- zeleň v okolí budov a na budovách (zelené zdi a střechy, aleje, hřiště a parky),
- parkovací stání v rámci areálu nezbytné pro provoz zařízení,
- příjezdové komunikace v areálu zařízení a nezbytné doprovodné vybavení,
- zabezpečení výstavby (technický dozor investora, BOZP, autorský dozor),
- projektová dokumentace stavby, EIA,
- studie proveditelnosti,
- pořízení služeb bezprostředně souvisejících s realizací projektu (příprava a realizace zadávacích a výběrových řízení),
- povinná publicita (dle kap. 13 Obecných pravidel),
- nákup služeb, které tvoří součást pořízení dlouhodobého hmotného a nehmotného majetku, nejsou-li tyto služby součástí pořizovací ceny vybavení (např. školení na ovládání pořízeného vybavení, není-li tato služba součástí pořizovací ceny vybavení).
Oprávnění žadatelé: obce, organizace zřizované nebo zakládané obcemi, nestátní neziskové organizace, DSO, organizace zakládané svazky obcí, církve, církevní organizace, organizační složky státu a jejich příspěvkové organizace, kraje, organizace zřizované a zakládané kraji
Seminář pro žadatele se uskuteční 25. června 2019 ve 14:30. – pozvánka na seminář pro žadatele – IROP Sociální služby
Povinné přílohy k žádosti o dotaci jsou vymezeny ve Specifických pravidlech nadřazené výzvy č. 62 a jsou též vyjmenovány ve výzvě MAS č. 7. Jednou z povinných příloh jsou
- P4B_Osnova studie proveditelnosti_62_Rozvoj sociálních služeb_v 1.2 ,
- Souhlasné stanovisko subjektu, který vydal strategický plán sociálního začleňování, komunitní plán sociálních služeb nebo střednědobý plán rozvoje sociálních služeb kraje – P8_Souhlasné stanovisko subjektu – soc. služby, deinstitucionalizace_v 1.2
- Pověřovací akt, popř. vyjádření objednatele služeb o úmyslu poskytovatele služeb pověřit výkonem služby obecného hospodářského zájmu v souladu s Rozhodnutím Komise 2012/21/EU.
MAS si v rámci výzvy přidala ještě přílohu č. 14 – Doklad o registraci služby, která se vztahuje k hodnocení kritéria č. 4 ve věcném hodnocení.
Žádost o podporu se podává elektronicky v systému MS2014+, přístup je možný prostřednictvím tohoto odkazu. Žadatel pro podání žádosti v systému musí mít zřízen elektronický podpis. Manuál, jak podat v systému MS2014+ žádost, viz níže.
P1_Postup pro podání ŽoP v MS2014+_62.výzva_SC 4.1 (2.1)_v 1.2 pracovní
Žadatel se v rámci žádosti zavazuje k plnění určitých indikátorů projektu, jež vyplývají z přílohy P3_Metodické listy indikátorů_v 1.2
Pravidla pro žadatele a příjemce
Obecná pravidla pro žadatele a příjemce IROP verze 1.12
Specifická pravidla pro žadatele a příjemce výzva č. 62
Přílohy Specifických pravidel pro žadatele a příjemce výzvy č. 62
Interní postupy IROP MAS Slavkovské bojiště, z.s
Interní postupy IROP MAS Slavkovské bojiště, z.s. – schváleny 23. 8. 2018 Radou MAS